۱۳۸۸ مهر ۴, شنبه

رسيدگی به ماجرای ۳۰۰ ميليارد تومان گمشده در شهرداری احمدی نژاد

امروز: حساب های مالی شهرداری تهران در سال های ۸۲ تا ۸۴ که يکی از پرحاشيه ترين حساب های مالی شهرداری در سال های اخير است، هفته آينده توسط هيات ويژه، بررسی خواهد شد. اين حساب ها که چندی پيش ازسوی حسابرسان رسمی بررسی شده بود دارای ابهاماتی است که باعث شد حسابرسان نتوانند درباره اين حساب ها اظهارنظر کنند و در نهايت اعلام کردند؛ «اظهارنظر در مورد صحت ثبت تمامی رويدادهای مالی امکان پذير نيست
بر اين اساس شورای شهر تهران برای رسيدگی به اين حساب ها وادار شد، هيات ويژه ای متشکل از يک عضو شورای شهر، معاون مالی و اداری شهرداری و يکی از حسابرسان را برای تاييد حساب های مالی شهرداری در سال های ۸۲ تا ۸۴ تعيين کند. اما به گفته يکی از اعضای اين کميته با توجه به کامل نبودن اطلاعات حساب های مالی شهرداری در اين سال ها «بعيد به نظر می رسد اين حساب ها از طرف هيات ويژه تاييد شود». ۳۰۰ ميليارد تومان هزينه فاقد سند شهرداری در سال های ۸۲ تا ۸۴ ازسوی برخی از اعضای شورای دوم مطرح شد.
با اين حال شورای شهر تهران همواره تاکيد داشته است هزينه فاقد سند به معنی تخلف مالی نيست و تنها جابه جايی هزينه های پروژه های مصوب و مصرف آن در پروژه های ديگر است. اما هرگز چگونگی اين جابه جايی و محل مصرف آنها به صورت دقيق روشن نشده است و حسابرسی حساب های مالی شهرداری در اين سال ها نتوانست اين ابهامات را روشن کند. دلايل سياسی باعث شده سرنوشت اين حسابرسی در پرده ای از ابهام قرار گيرد چنانچه پيش از اين محمدعلی نجفی عضو شورای شهر پايتخت نيز گفته بود؛
«بنا به دلايل سياسی، هنوز شرايط شفاف سازی در مورد هزينه کرد ۳۰۰ ميليارد تومان مديريت محمود احمدی نژاد در دوران شهرداری تهران ميسر نشده است.»
عضو کميسيون برنامه و بودجه شورا در زمان ارائه گزارش حسابرسی به شورا نيز اعلام کرده بود «به علت وجود موارد متعدد اقدام برخلاف قوانين و مقررات مالی شهرداری و نيز عدم دسترسی به بسياری از اسناد و مدارک مربوط به منشاء قانونی پرداخت ها و… امکان اظهارنظر در خصوص عملکرد مالی شهرداری در سه سال مورد اشاره از طرف حسابرسان وجود ندارد.» حسابرسان برخی از اشکالات در اين حساب ها را به عنوان موارد اقدام برخلاف قوانين و مقررات مالی قلمداد کردند. مواردی از قبيل پرداخت بيش از ۲۵ درصد کل قرارداد به عنوان پيش پرداخت، عدم کسر ۱۰ درصد حسن انجام کار، تقسيط عوارض به اقساط بيش از ۳۶ ماه، عدم احراز صلاحيت برخی از پيمانکاران و پرداخت های خلاف ضابطه به عنوان کمک به افراد موسسات مختلف از اين جمله اند.
به گفته حسابرسان همچنين «گروه ديگری از اشکالات مربوط به برخی سوءاستفاده ها است که بايد به جد مورد پيگيری واقع شود. در مواردی، کسانی که در پروژه های مشارکت با شهرداری دخيل بوده اند، پس از پايان پروژه سهم شهرداری را نپرداخته اند و متاسفانه اقدامی هم برای استيفای حقوق شهرداری نشده است.» اين حسابرسی که از طرف شهرداری تهران برای روشن شدن ۳۰۰ ميليارد تومان هزينه های فاقد سند در دوره سال های ۸۲ تا ۸۴ تهيه شده است در پايان هيچ اشاره روشنی به سرنوشت اين هزينه ها نکرده و در نقطه پايانی انگشت اتهام را به سوی سيستم ناکارآمد مالی شهرداری گرفته است. در نهايت هفته آينده هيات ويژه بايد درباره اين حساب ها اظهارنظر کند که اعضای اين هيات اميد چندانی به به نتيجه رسيدن اين حسابرسی ندارند.
منبع: اعتماد

افشای دروغ پردازی کیهان ، فارس و ایرنا

سوروس هرگونه آشنایی و دیدار با خاتمی را تکذیب کرد
دروغ های کیهان و دیگر رسانه های کودتاچیان یکی پس از دیگری افشا می شود. موسسه جامعه آزاد متعلق به جورج سوروس اعلام کرد که "آقای سوروس نه با آقای خاتمی آشنایی شخصی دارد و نه با او دیدار داشته است".

به گزارش سایت نوروز تکذیب این دیدار از سوی جورج سوروس در حالی صورت میگیرد که کیهان با اصرار بر دروغ های بی شرمانه خود مدعی شده بود که اگر خاتمی دیدار با سوروس را تکذیب کند، سوروس جزئیاتش را منتشر می‌کند.
پیش از این دفتر سید محمد خاتمی با صدور اطلاعیه ای ادعای دروغ رسانه های کودتا مبنی بر دیدار وی با سوروس را تکذیب کرده و اعلام کرده بود كه "خاتمی نه سوروس را می شناسد و نه در داووس با وی دیدار كرده است".
خبرگزاری دولتی ایرنا که در کنار روزنامه کیهان و خبرگزاری فارس کودتاچیان را در پیشبرد اهدافشان همراهی می کند، چندی پیش در یک گزارش اختصاصی نوشت که جورج سوروس - که در ایران به تئوریسین انقلاب های مخملی معروف است- طی یک سخنرانی در تاریخ ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۹ در هتل بین المللی ترامپ نیویورک گفته است که دو بار با رئیس جمهوری پیشین ایران ملاقات کرده و آقای خاتمی به او گفته "با حکومت مذهبی نمی توان به دموکراسی دست یافت".
ایرنا همچنین ادعا کرده بود كه سوروس بار دیگر در ژانویه سال 2007 با خاتمی در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس ملاقات داشته است. یک روز پس از انتشار این خبر توسط ایرنا، روزنامه کیهان ادعای دروغین ایرنا را تیتر نخست خود کرد. خبرگزاری فارس نیز همین خبر را به نقل از ایرنا بر روی خروجی خود نهاد. برخی روزنامه ها همچون رسالت نیز یا نقل ادعای دروغین ایرنا به این خبر دامن زدند.
اما دروغپردازی رسانه های کودتا یکی پس از دیگری برملا شد. ایمی ویل، مسئول ارتباطات رسانه ای موسسه جامعه آزاد در پاسخ به پرسش بی بی سی فارسی در خصوص دیدار خاتمی با سوروس گفت: آقای سوروس با آقای خاتمی آشنایی شخصی ندارد و تماسی با او نداشته است. او همچنین ایراد سخنرانی مورد اشاره رسانه های مذکور را توسط سوروس رد کرد.
اما کودتاگران باز هم به دروغ پراکنی های خود ادامه دادند. تا جایی که سردسته دروغ پردازان یعنی روزنامه کیهان در پاسخ به تکذیبیه سید محمد خاتمی مدعی شد که اگر خاتمی دیدار با سوروس را تکذیب کند، سوروس جزئیاتش را منتشر می‌کند و همچنین در ادامه دروغ پراکنی های خود نوشت که "خبر ملاقات خاتمي با جرج سوروس را شخص جرج سوروس مطرح كرده و در سايت خود نيز آن را پوشش داده است".
این در حالیست که اگر به سایت سوروس مراجعه کنید و نام خاتمی (khatami) را در قسمت جستجوی سایت جستجو کنید، تنها با يك مطلب روبرو خواهید شد كه آن هم گزارشي است مربوط به يك فوروم كه شخصی به نام افشين مولوی در آن سخن گفته است. به عبارت دیگر مطلب مورد ادعای کیهان اساسا در سایت جورج سوروس وجود ندارد!
از سوی دیگر خبرگزاری تابناک که پس از انتشار این خبر توسط ایرنا پیگیری های خود را برای مشخص شدن صحت و سقم آن آغاز کرده بود، ادعای ایرنا را " غیر واقعی" و "بیشتر به خبری تخیلی ساخته ذهن خبرنگار این خبرگزاری" دانست.
تابناک می نویسد: خبرنگار ما در واشنگتن به محض انتشار وسیع این خبر توسط خبرگزاری دولت و چندین خبرگزاری دیگر با توجه به آثار تخریبی آن در ذهن عموم دوستداران نظام، سعی نمود که صحت و سقم این خبر را از هتل های آمریکا و همچنین متن کامل و تائید شده سخنرانی آقای جورج سوروس را به دست آورد. اما مشخص شد در عالم واقع هرچند مجموعه هتل های زنجیره ای با این نام در نیویورک وجود دارد اما وجود هتلی با این مشخصات در نیویورک واقعیت ندارد.
تابناک در ادامه آورده است: خبرنگار "تابناک" در واشنگتن برای اطمینان هرچه بیشتر از این موضوع با هتلهای یاد شده در نیویورک و همچنین با مدیر هتل "ترامپ" در شیگاگو یعنی آقای "فاستر" تماس گرفت و در مورد جلسه شب یازدهم سپتامبر و سخنرانی آقای سوروس سئوالاتی را مطرح نمود که مدیر هتل از وجود چنین جلسه ای کاملا اظهار بی اطلاعی نموده و منکر برگزاری جلسه ای با شرکت آقای جورج سوروس در این محل شده است.

احمد جنتی عقلا و شرعا باید برکنار شود

به نظر می رسد آقای اجمد جنتی دبیر شورای نگهبان قانون اساسی مسوولیت دارند از هر امر قانونی و در چهارچوب اصول تعیین شده در این کشور جلوگیری نمایند. بررسی سخنان ایشان در نماز جمعه دیروز تهران این موضوع را به ذهن متبادر می کند که یا کهولت سن و مشکلات ذهنی ایشان را به امراض پیری متبلا نموده و سخنانی را به زبان می رانند که در هیچ منطق و عقل سلیمی مورد پذیرش نیست.

جنتی: دستگاه قضایی نتواند با اغتشاشگران برخورد کند، وظیفه هر مسلمانی برخورد است
احتمال دیگر نیز وجود دارد. اینکه این سخنان نا صواب نه از سر پیری و کهولت که روی اعتقاد و به عنوان یک روش از سوی ایشان طرح شده است. که در آن صورت سوالات دیگری قابل طرح است.
احمدی جنتی در خطبه نماز جمعه دیروز مدعی است : «در زمانی که تشکیلات حکومتی برقرار است این وظایف به عهده‌ی تشکیلات حکومتی است، اما اگر این تشکیلات در این زمینه توان نداشت به عهده‌ی مردم است. یعنی اگر دستگاه قضایی نتوانست با اغتشاشگران برخورد کند وظیفه هر مسلمانی است که با آشوبگر برخورد کند.» ( یعنی جوانان ما به صرف چند شعار در خیابانها مجازات شوند)
چگونه یک حکومت می تواند ادعای قدرتمند بود و مدیریت جهانی بنماید و توان برخورد با به گفته احمد جنتی «آشوبگران» را ندارشته باشد. دستگاهی که نشان داده در برخورد و حتی محاکمه متهمان از ابزارها و روش های فرا قانونی نیز بهره می برد.
آیا این سخنان احمد جنتی مصداق برقرار قانون جنگل به جای قانون اساسی نیست؟ همچنان که این استدلال می تواند عواقب خطرناکی برای جامعه داشته باشد ، می تواند پرده از رفتار و منشی بردارد که دبیر شورای نگهبان در انتخابات اخیر در پیش گرفته است.
بر اساس این استدلال اگر حکومت نتواند جامع را مجاب به انجام امری کند می تواند بدون در نظر گرفتن قانون و تنها بر اساس تشخیص خودش «وظیفه ی مسلمانی» را به جا بیاورد.
به واقع اگر کسی که باید نگاهبان قانون اساسی باشد اینچنین درک ناقص و فاجعه باری از قانون دارد ادامه حضورش در شورای نگهبان خطرناک، فاقد توجیه منطقی و شرعی است.
شاید به واقع برای کاهش آلام جامعه دردمند این روزها و جلوگیری از ترویج بی قانونی و هرج و مرج برکناری احمد جنتی از دبیری شورای نگهبان و خطیبی نماز جمعه تهران شرط عقل و حداقل کار صواب ممکن است.

جنتی برای خدا هم تعیین تکلیف کرد:" لازم است خدا به آنها اجر دهد"
دبیر شورای نگهبان در نماز جمعه امروز بااشاره به بیانیه مجلس خبرگان افزود: این بیانیه، بیانیه بسیار خوبی بود كه هم مورد تقدیر من و هم مقام معظم رهبری قرار گرفت و «لازم است» در راستای این بیانیه هوشیارانه «خداوند به آنان اجر دهد»


سید جورج شریعتمداری
آقا! خودش می گوید ما دیدار نکردیم، شما می گوئی دیدار کرده؟ این که نمی شود. یک آدم عاقل گنده که تکان می خورد سیصد تا خبر ازش تولید می شود، با یک آدم معقول و زیر ذره بین مانده، هر دو می گویند ما دیدار نکردیم، باز هم می گویند دیدار کردید.
شنبه: به گفته کیان تاجبخش در دادگاه سید محمد خاتمی در دو بار دیدار با جرج سوروس در مورد رابطه دین و دموکراسی تبادل نظر کردند.
یک شنبه: دفتر خاتمی اعلام کرد خاتمی با سوروس دیدار نکردند.
دوشنبه: رجانیوز اعلام کرد خاتمی در دیدار با جرج سوروس گفته است که حکومت دینی خطرناک است.
سه شنبه: دفتر خاتمی و خود خاتمی اعلام کردند خاتمی با سوروس دیدار نکرده است.
چهارشنبه: حسین شریعتمداری سردبیر کیهان دیدار سوروس و خاتمی در واشنگتن را در راستای براندازی نرم ارزیابی کرد و آن را شدیدا محکوم نمود.
پنجشنبه: دفتر خاتمی و دفتر جرج سوروس و خود خاتمی و شخص جرج سوروس و خانواده خاتمی و سوروس، اعلام کردند این دو نفر در هیچ جا به هیچ طریق ملاقات نکردند.
جمعه: امام جمعه نسبتا موقت تهران دیدار خاتمی و سوروس را شدیدا محکوم کرد و از خاتمی خواست علت دیدار را توضیح دهد.
آگاهان در حالی که میخ شده بودند، هیچ توضیحی در هیچ موردی ندادند.

احمدی نژاد در دام larry king دست و پا میزد.

سریال افتضاحات سفر ا.ن به نیویورک در شوی larry king کامل شد.برای دوستانی که امکان دیدن پخش زنده مصاحبه ا.ن و larry king را نداشتند توضیح میدهم که بر خلاف تمامی دفعاتی که احمدی نژاد از جواب دادن طفره میرفت اینبار بد جوری دردام king گرفتار شده بود . در بهترین فراز این مصاحبه موقعی که احمدی نژاد سعی کرد جواب یکی از سوالات king در مورد هولوکاست را مثل همیشه با سوال بدهد king به وی گفت اینجا منم که سوال میکنم و شما باید جواب بدهید.
وی در مورد قتل ندا ادعا کرد که قتل در یک کوچه فرعی توسط کسی که با موبایل خود از نیم ساعت پیش از قتل وی را تعقیب میکرده اتفاق افتاده که king در جواب گفت ولی در فیلمهای خبری که از ایران میبینیم همه مردم موبایل دارند و در مورد قتل ندا نیز چندین فیلم از چندین زاویه موجود است که توسط چند نفر ضبط شده.
نکته بسیار جالب دیگر این بود که موقعی که larry king اعلام وقت استراحت یا همان break time کرد احمدی نژاد که گویا گمان میکرد در صدا و سیمای کودتا صحبت میکند جو گیر شد و گفت ولی من هنوز حرفم تموم نشده و شروع به ادامه صحبتهای خود کرد ولی بعد از مدتی در میانه صحبتهای وی برنامه قطع شد.
cnm