۱۳۸۹ خرداد ۸, شنبه

قطار مبارزه با مفسدان اقتصادی در مسیری دایره ای سوت می زند

بازشناسی کد رمزهای فساد


در دفتر رمز اصولگرایان  
  

حاجي بابايي و افزايش حقوق فرهنگيان

حاجی بابایی در دوره نمایندگی مجلس بارها وزرای وقت آموزش و پرورش را مسئول وضعیت نابسامان معیشتی معلمان معرفی کرد.
مواضع حاجی بابایی در باره معیشت و رفاه و فعالیت های صنفی معلمان، بعد از نشستن بر صندلی وزارت با چرخش 180 درجه ای مواجه شده است.
حاجی بابایی نماینده مجلس :" می فرمایند تقصیر وزیر نیست. تقصیر  ساختار است. ما وزیر فرستادیم در اموزش وپرورش یا ساختار" .
می توان با همین استدلال شخص حاجی بابایی را مسئول مستقیم مشکلات فرهنگیان معرفی کرد. 
حاجی بابایی نماینده :« چرا وزیر نفت می تواند در سازمان مدیریت برای کلیه پرسنل خود پول بگیرد اما وزیر آموزش وپرورش نمی تواند...».
این پرسش  هنوز هم تازگی و طراوت خود را حفظ کرده است و آقای وزیر باید به آن پاسخ دهد. 
حاجی بابایی نماینده مهم ترین ضعف وزرای آموزش و پرورش  را در حوزه « رفاه ، معیشت، رفع تبعیض و احقاق حقوق معلمان »  می دانست .
حاجی بابایی نماینده :« شما کدام تشکل آموزش وپرورش و نمایندگان معلمان را دارید که احساس رضایت از وضعیت بکند؟» .
آقای وزیر به دفتر معلمان در مدارس سری بزنند و پای صحبت معلمان در زنگ تفریح بنشینند تا معلوم شود در زمان وزارت او چه مقدار فشار بر معلمان بیشتر شده است.  
حاجی بابایی نماینده :« 613 هزار معلم عضو صندوق هستند، آیا یک  معلم  نیست که مدیرعامل شود؟ که برود عضو هیات مدیره شود؟» .
باز هم پرسش از وزیر:« در این دوره چند نفر از معلمان وارد هیات مدیره صندوق شدند؟ آیا در بین 800 هزار عضو صندوق، هنوز هم معلمی نیست که مدیر عامل شود؟»
حاجی بابایی در بخشی از سخنان خود گفت:« وزیر یا می تواند از حقوق معلمین دفاع کند که باید آثار داشته باشد و اگر نمی تواند باید استعفا کند.» .
آیا ایشان حاضرند در یک جلسه مناظره با تعدادی از معلمان از عملکرد خود دفاع کند و اگر واقعا معلوم شد که در دفاع از حقوق معلمان کوتاهی کرده است استعفا دهد؟
فرمول حاجی بابایی برای افزایش حقوق معلمان: «اگر اعتبارات دولت در قانون بودجه 50 درصد بالا رفت باید حقوق معلمان هم 50 درصد بالا برود». 
اگر حاجی بابایی بر سر حرف خود مانده باشد، حقوق معلمان با توجه به افزایش 36 درصدی اعتبارات دولت در بودجه 89 باید 36 درصد اضافه شود.
متن کامل در ادامه مطلب

۱۳۸۹ خرداد ۵, چهارشنبه

بازداشت دو نفر از اعضای کانون صنفی معلمان یزد


 روز یکشنبه 89/3/2 محمد علی شیرازی،پیشکسوت و عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان یزد بازداشت گردید. بر پایه سخنان همسر ایشان، در پی احضار روز شنبه،جناب شیرازی،یکشنبه صبح به پلیس امنیت مراجعه می کند و پس از چند ساعت به همراه چند مآمور به منزل برمی گردد که به بازرسی منزل می پردازند. سپس شیرازی را به همراه برخی وسائل شخصی،به بازداشت گاه برمی گردانند. ایشان از یکشنبه تاکنون، یک بار به منزل زنگ زده است. همچنین،امروز چهارشنبه 89/3/5 محمد علی شاهدی،از اعضای هیآت مدیره ی کانون صنفی یزد نیز به پلیس امنیت احضار شده که تاکنون به منزل بازنگشته است. 

منبع : برشي از دغدغه هاي يك آموزگار

۱۳۸۹ خرداد ۴, سه‌شنبه

بعد از 88 روز بازداشت؛ اعتصاب غذای جعفر پناهی با تحقق آزادی اش پایان یافت+تصاویر بعد از آزادی


بعد از آنکه جعفر پناهی هفته پیش در نامه ای اعلام کرد به دلیل برخورد ناشایست ماموران زندان اوین تا تحقق سه خواسته اش اعتصاب غذا می کند با تحقق سومین خواسته اش که آزادی از زندان بود اعتصاب غذای خود را شکست.وی امروز بلافاصله بعد از آزادی از زندان به پزشک مراجعه کرد تا وضعیت جسمانی اش بررسی شود.






نامه همسر علی رضا هاشمی - معلم در بند - خطاب به همسرش


علی رضا هاشمی دبیر کل سازمان معلمان ایران - معلم در بند




دیدی دلا که یار نیامد



گرد آمد و سوار نیامد


دل را و شوق را و توان را


غم خوار و غمگسار نیامد


چندان که غم به جان تو بارید


باران پرکوهسار نیامد 

 

۱۳۸۹ خرداد ۲, یکشنبه

بازداشت بهمن نصیرزاده معلم و شاعر آذربایجانی در ماکو

بهمن نصیرزاده معلم و شاعر آذربایجانی شنبه ۱ خرداد ۸۹ توسط ماموران امنیتی ماکو در منزلش بازداشت شد.

ماموران امنیتی ساعت ۲ بامداد شنبه ۱ خرداد ۸۹ بدون در دست داشتن حکم به منزل این معلم آذربایجانی مراجعه و وی را بازداشت کرده اند. ماموران پس از بازداشت نصیرزاده اقدام به تفتیش منزل نموده و دوربین فیلمبرداری، سی دی ها، کتابها و اشعار و دست نوشته های او را با خود بردند.

 


سيد محمد خاتمي: خرداد، ماه مردم است

سید محمد خاتمی با تاکید بر اینکه «خرداد، ماه مردم است»، به بیان حماسه‌های خلق شده در این ماه در طول تاریخ پرداخت و به ارائه سه راهکار ( آزادی زندانیان وایجاد فضای امن و آزاد وحركت به سوی انتخابات آزاد و سالم ) برای حل مشکلات یکسال اخیر پرداخت و گفت:« می‌توان خرداد امسال را با تصمیم درست در این زمینه و اعلام آن از سوی موثران نظام و احترام به مردم همچون خردادهای گذشته سرشار از امید و نشاط كرد.»